Pelleskop-livet

Bei uns zu Hause - och HALLÅÅ!!

Publicerad 2011-08-08 23:20:15 i Allmänt

God morgon god middag god kväll, hörni.
Är ni där?
För kommentarer är det tunnsått med. Skriv "hej!" bara. Eller nåt.
Känns litet ensamt i stora världen, annars.

Idag blir det litet hemmahos:



Favorit i repris: delar av trädgårdsmöblemanget. Fynd från fashionabla lifestyle-butiken B&F. Brukar ni shoppa där?



Hojar. Hajar ni - hojar? Längst bort mitt finfina blåbär, sen minsta barnets fordon och slutligen Mr X's. Triss i trampcyklar!



Maken fixar ny, fast gammal, källardörr. Alldeles av en slump kommen från huset där jag bodde i min gröna ungdom (i 5-årsåldern). Lattjo!



Herr O bland såpnejlikor. O, hur jag våndades när vi just hade flyttat hit och jag för mitt liv inte kunde begripa var jag skulle få tag på såpnejlikor!! Sen fick jag några kvistar av mor min och nu har vi såpnejlika så vi kan försörja hela nejden. Dessutom kan man knappt ta en promenad nånstans utan att träffa på veritabla åkrar med såpnejlika... Så går man i lortiga lammullströjor är det bara slarv och bristande initiativförmåga!



Tiger vaktar nagellacksväskan.



Det växer överallt utom i växthuset, för det håller maken och mellanbarnet på att göra utgrävningar i. Eller - de började i alla fall med sådant arbete, sedan slutade de när det började se ut som om en liten lagom bomb hade briserat därstädes.



Bokrumsfönster.



Minsta barnets rum, ena fönstret. Där har hon det ganska gott - i ottan väckt av en myckenhet gråsparvar som dunsar runt i hängrännan.

Källardörren blev förresten röd, så småningom.
Mycket prydligt.

Vad övrigt är, är studier.
Och nerver.

Kommentarer

Postat av: Malin Lindholm

Publicerad 2011-08-09 09:09:15

Hej hej :)



Är här fast jag är än mer dålig på kommentarer just nu - har en jobbig vecka :(

Postat av: Marianne Hirvelä-Sjöblom

Publicerad 2011-08-09 16:12:07

Hej =)

Jag är oxå här, varje dag faktiskt... Fin fina bilder och fin fin läsning. Älskar oxå hundar fast tyvärr har jag ingen egen..än..

Bor i Västerås men önskar kunna gå kurs hos dig när jag väl har skaffat mig en egen hund.

Må gott

Med vänliga hälsningar

Marianne

Postat av: Suvi

Publicerad 2011-08-10 14:41:54

Tjing tjong, Ying och gänget! :)

Postat av: Helena

Publicerad 2011-08-11 22:45:14

Jodå, jag hälsar på lite nu och då.

Blev lite nyfiken på historien om dörren, från vilket hus o hur kommer det sig att den nu finns i Enköping?

Postat av: Catrine o Milly

Publicerad 2011-08-13 00:00:47

Hoj! Jag läser! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela