Pelleskop-livet

Plastmormor

Publicerad 2011-04-18 08:05:00 i Allmänt

Jag har närapå fått ett barnbarn!
I alla fall ett modernt barnbarn, ett PLAST-barnbarn.
Nästan.
Äldsta barnet har blivit dagmatte åt en russlare med höga ben!!
Jag tror han är bedårande rar och bara litet hemsk, så där som russlare gärna är.
Jag har nämligen inte träffat honom. Än.
Inte den minsta längtan att bli vanlig, människo-mormor känner jag men detta lilla fyrbenta dagbarn ömmar jag för som om han vore av mitt eget kött och blod.
Undrar om det är riktigt friskt, egentligen?
Idag fick jag ett meddelande från dottern att hennes dagbarn KÄNDE IGEN henne, fast det var söndag och allt.
Då blev jag nästan tårögd.
Fast nu är jag så orolig att hans riktiga husse och matte inte ska ta hand om honom riktigt ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela