Pelleskop-livet

Inte Carema men Carspect

Publicerad 2011-04-01 14:53:00 i Allmänt

Det var ju så att jag blev nödgad att fara till Åkersberga, nästan 10 mil bort, för att få bilen besiktigad.


Anledningen var alltså den att maken hade glömt bort att beställa tid, det var sista dagen och här i närheten fanns inga tider och inga drop-instationer.
Så det fick bli Åkersberga.
Tre timmars väntetid, men det var ju förväntat och planerat för, så det var inga problem.
Brukshundklubben hittade jag INTE - fast jag letade bara litet, för nästgårds med besiktningen fanns en prima golfbana som vi nyttjade i stället.
På golfbanor finns dussinvis med trasiga el. bara kvarlämnade pegar, såna små trägrejer som man lägger upp bollen på.
Såna är jättebra att leka uppletande med, i nåt stenröse!
Så det gjorde vi.
Och så en massa fritt följ, förstås - inte går det bra, inte!
Men eljest måste jag säga, att Tigern, han är allt en prima liten kompis, han.

Lätt att ha med sig i bilen, han bara trivs och kopplar av. Ibland tror jag nästan att jag har glömt honom hemma.
Lätt att ha med sig bland folk. Han bryr sig inte, och om nån prompt vill hälsa så får de det. Han är visserligen nätt och jämnt artig tillbaka, men han är i alla fall inte påträngande.
Lätt att ha lös. Koll på matte och inga dumheter.
Dessutom är han trevlig att umgås med, bara.

En riktig liten kompis, alltså.

Och bilen då, hur gick det?
Jo tack, utmärkt, inte en prick.

Och alla var SÅ trevliga på besiktningsstationen!
Ingen enda en som sa saker i stil med "tjena tjejen!" utan de behandlade mig med den takt som tanter i min ålder har rätt till. Alltså - man behöver inte säga "frun" och "ni" och så vidare, men viss hyfs kräver jag.
Och det hade de i rikt mått på Carspect i Åkersberga. Alla inblandade.
Dessutom var de hundvänner!!
- Vovven kan åka tryggt, sa han som överlämnade protokollet.
- Tycker lilla vovven om att åka bil? sa han som överlämnade nycklarna och kliade samtidigt Tigern bakom örat. Med finess.
- Så duktig han är! sa han som tog emot oss när vi kom, när han såg oss störningsträna linförighet på parkeringen. (Han hade en själv hund, en stor.)

Fem guldstjärnor av fem till personalen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela