Pelleskop-livet

Fritt följ. Fritt, alltså.

Publicerad 2011-04-08 09:04:44 i Träning

I onsdags hade Jazz träningsvärk och Ying var "grounded" pga blåst. Så Tigerbarnet och jag själv traskade upp till klubben i godan ro.
Egentligen är det alldeles lagom att GÅ dit. Det är ganska precis 2 km, oavsett vilken väg man tar, och det fungerar ju bra som uppvärmning.
Synd bara att en del av vägen är så innehärmeligt trist - den bit som går mellan hamburgerrestaurangerna, längs med Moravägen.

En annan trist sak är att jag är så o-social. Ja, jag tror inte att jag är asocial, det låter liksom värre, men osocial är jag alldeles bestämt.
Ibland kan det vara skojigt att träna hund tillsammans med andra, men bäst trivs jag med att träna ensam ändå.
Fast med hund(ar), förstås!

Vissa saker är väldigt luriga att träna på själv, som t.ex. fritt följ, i synnerhet om man har en Mycket Liten Hund. Mindre koll på en sån än på en som når en till midjan, liksom.

Uppfann jag därmed videometoden, och så här såg det ut, efter en hel vinter med nästan inget fritt följ alls:



Ja, nog var det "fritt" alltid!!

Så nu gäller det bara att bänka Tigern framför skärmen och visa på: -Titta här Tigern, här går du alldeles för långt fram, så ska man INTE göra! Och här sätter du dig snett, vad har vi sagt om det, Tigern?

Jag tror det kommer att bli utmärkt bra, videoutvärdering av varje pass.
OK då, det kanske inte är så nytt, men jag tror inte att många använder det för att visa HUNDEN vad som felas.
Och vad som ev. blev rätt.

Kanske kan jag komplettera det hela med såna där subliminala affirmationer. Tigern får lyssna på musik hela nätterna, fast under musiken finns ett meddelande inspelat: Fot! Fot! Fot!

Jistanes, vad vi kommer att röja i prislistorna i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela