Pelleskop-livet

Bro-Håbo

Publicerad 2011-04-05 13:58:00 i Tigger

Vi har ju varit i Bro-Håbo, på temadag om rallylydnad.
Det var i lördags, det.
Oj vad dagarna går!
En liten film kommer att dyka upp här, nångång. Nångång när jag har orkat ordna och fiffa.
Tigern var i alla fall duktig på rallylydnad - förstås.
Jag var inte lika duktig.
Snurra höger, snurra vänster, snurra höger fast hunden till vänster, stanna med sittande hund, eller stående hund. Det var nog aldrig läggande under gång för själva föraren, det skulle jag ha kommit ihåg, men annars kunde man göra fel på de mest förbluffande sätt.
Tigern är säkert tävlingsfärdig till 1 juli (när rallylydnad blir en officiell tävlingsgren). Det osäkra kortet är förstås matten!

På lunchrasten tog vi en liten promenix i omgivningarna. Det hade fällts träd sen vi var där sist!
Men där träden fanns kvar fanns också en myckenhet ekorrar.
Till och med jag fick närapå mitt lystmäte!! (Trevligt ord förresten: lystmäte. Smaka litet på det.)



Lilla Hobbe har spanat in småvilt. Ekorrar. Man är kaxig när man är kopplad, bevars!



Balanstest.





Balansen godkänd!



Da capo!! Och svansen, den går.



Vill du ha en närbild?



Ok, då.



Han är så fin, min lilla tigerunge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela