Pelleskop-livet

Apselut inte.

Publicerad 2011-04-18 10:10:00 i Tigger

Igår afton satt jag i vanlig ordning på golvet (för Jazz låg i soffan och Ying låg i fåtöljen) och såg på TV, smådonandes litet med Tigg.
Minsta barnet satt också på golvet och såg på TV.
Ni ser hur vi har det!!
I alla fall hände det sig så att jag föreslog att M.B. skulle locka till sig Tigern.
Tsss, det gick ju inte!
Med ömsom lock och pock och ömsom myndig stämma försökte M.B. på varjehanda sätt bringa kattdjuret att förflytta sig över den meter golv som skilde dem åt.
-Nä, det tänker jag apselut inte, sa Tigern och la öronen bakåt. Inte på ett lömskt sätt, förstår sig, utan på ett sätt som ville säga: jag är jättesnäll och inte alls farlig men jag vill inte gå till den ungen.
Han kan verkligen vara rent förtjusande istadig den hunden!
Sedan placerade jag i Minsta Barnets lilla näve en uppsättning små små kattfoderbitar, och si DÅ kunde tigern gå till henne, ganska smygande och tveksamt men i alla fall. För tigrar äter förstås kattmat.

Att notera: när inte matten själv är hemma så är förstås tigern hur tam som helst. Har jag alltså dåligt inflytande på de fyrbenta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela