Pelleskop-livet

Chill Pill

Publicerad 2010-09-22 15:53:32 i Allmänt

Dagens förmiddag tillbragtes bak brillor och framför datorn, med en bunt böcker i knät.
Klockan 12.00 skulle mina djupa tankar vara fästade på papper (nåja) och inlämnade och jag hann precis. Först av alla var jag, vad är det för ordning på Sveriges studenter?!
Men vädret var på sitt allra bästa humör och hundarna hade varit duktiga medan matte jobbade (-Ja, för vi ska bli FRÖKNAR, då måste man vara duktiga! hojtar Tigger. Svenska Skolväsendets Undergång, a.k.a. fröken Tigger, fröken Ying, fröken Jazz och fröken Peppar. Gud bevare skolungdomen) så jag greppade fyra mickaboer, två äppeln (Säfstaholm, förstås. Det bästa är gott nog), en korg och en svampkniv.
Sålunda rustade gav vi oss ut i Närmaste Skogen.
Först tänkte jag inte ta nån korg, utan bara plocka vad som ev. kunde finnas tillgängligt i b*jspåsar. Vilken himla tur att jag tänkte om, annars hade jag antingen suttit kvar gråtande på en stubbe (eftersom jag inte kunde få med mig mina fynd hem) eller knutit ihop tröjan till en påse och fyllt den med svamp, dymedelst traskande topless hem genom nejden. Det finns en tid för allt, men min tid för att vandra barbröstad med högt buret huvud är dessvärre inte precis just nu.
Fast det hör ju inte hit - jag HADE ju korg! Som blev typ full. Kantareller och trattkantareller stod längs stigarna och riktigt bad om att få bli hemplockade. -Vi vill inte vara panelhönor! sa de korus.
Hunduschlingarna fick gå i koppel hela tiden, vilket är alldeles utmärkt träning. Jag är nämligen en Latoxe som helst låter kusarna lubba lösa i skogen varför deras förväntan alltid är på topp: nu ska här bli springa av! Således tungorna i backen redan när nosarna börjar peka mot skogen.
Men när de måste strosa sakta sakta i koppel, och stanna var 12 meter eller så för att matte ska stå på skallen i mossan, så lugnar de ganska omgående ner sig.
Det är det som är skogens chill pill.
Och ett sånt kan matten också behöva ibland.
Tre timmar strålande septemberdag i skogen - det kan väl alla behöva ibland?

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2010-09-22 23:25:02

Ja din dag har verkligen varit fulltecknad. Själv blir jag trött av att bara läsa ditt tempo :-)

Hoppas vi ses något mer på klubben .Kan sk elite tränin gnågon dag tillsammans??//C

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela