Pelleskop-livet

As per your recommendation...

Publicerad 2010-09-02 08:26:02 i Ying

Ying ni vet, den där röda stollen som bor hemma hos oss? Jag har ju litet problem med att han inte alltid (inte oftast) gör som jag säger.
Men nu har jag kommit på att det finns ett system i galenskapen!
Sånt som kan betraktas som praktiska anvisningar och råd efterlever han gärna. Dit hör såna saker som "gå runt", "kanten", "stopp", "vatten" (som betyder att han ska gå ner i diket om han är törstig), "vänta lite" och lite andra såna saker.
Allt som kan betraktas som cirkuskonster eller matte-vill-bara-bestämma det struntar han däremot högaktningsfullt i. Alltså "fot", "hit", "stå stilla", "gå fint" osv. Han vet vad jag menar och om han är på gott humör och jag har en köttbulle i handen kan det mycket väl hända att han showar igenom sin repertoar, men så där dagligdags och på promenader - nä tack, skulle inte tro det.
Självständig, det är vad Ying är. Och en liten åsna. Och så förstås Världens Snällaste Hund.







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela