Pelleskop-livet

Min inre (galna) konstnär

Publicerad 2010-10-12 16:33:56 i Allmänt

Nu har jag varit i farten igen. Och varit kreativ, liksom.
Någon frågade (och jag är så glad för visat intresse!) om jag håller på och pular i Photoshop el. motsvarande. Tss, skulle jag? Det vore ju jättejobbigt, ju!
Nej, men jag har gjort en strålande upptäckt: ganska usla, ganska gamla kameror, som rent allmänt tar ganska bedrövliga bilder, har ofta en mängd skojsiga knappar och reglage att pyssla med. Så länge man inte är ute efter någon viss effekt är det verkligen mycket nöjsamt - försöker man göra nåt speciellt blir man i stället omgående förgrymmad.
Just idag har jag nyttjat ett teknikens under vid namn Canon PowerShot A610, introducerad 2005 enl. nätet, och utrustad med hela 5,0 megapixlar. Kan antagligen fås för en 100-lapp i nån begagnataffär, men är utomordentlig trevlig att dona med. Om man är på det humöret.
Nåväl, tag ovanstående som en varning, för nu blir det bildbombning!!


























































!
Som antytts ovan: jag är väl litet galen men jag tycker att det är vackert, det där! Och litet personligare än jättetjusiga systemkamerabilder - eller inte.
Hur som helst påminner det litet om nedanstående bild, som INTE jag har tagit.

clipped from www.tradera.com
Klicka för att visa Megabild! Morgongåva - Motiv från
blog it

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela