Pelleskop-livet

Mera fulbilder - och jag erkänner nånting!

Publicerad 2010-10-12 16:49:13 i O-hundigt

Dagens dag har innehållit 4 timmar föreläsningar - mycket intressanta sådana, men ändå! Dessemellan har jag klämt in promenader, lunch och tvätthängning.





Att hänga tvätt en bra tvätthängningsdag hör till det absolut bästa jag vet; även om det som idag gör frysont i naglarna. Jag blir bara så GLAD av det, och så börjar jag alltid att sjunga. Och alltid samma sång.
Nämligen den här:



Nu kanske mina trogna läsare tänker att jaja, gammtanten minns väl sin ungdom när hon hör den där, osv. Men icke sa nicke! Min förkärlek för Sound of Music har jag ärvt av mellanbarnet! Det tog sin tid, men nu är jag fast!

Annat som hör till my favourite things: att jag fortfarande kan plocka in några finfina tomater varje dag. Inte så länge till, skulle jag tro, men som sagt: än så länge finns det några tomater som sitter kvar och mognar, både små busktomater och stora "riktiga" tomater. Och de är så goda så det gör inget att det kliar i min mun när jag äter dem. Bara "hemgjorda" tomater kliar, det är väl konstigt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela