Pelleskop-livet

Vill inte!!

Publicerad 2010-11-15 22:53:48 i Allmänt

Vill inte ha sånt här väder, alltså!! Dagen började med att det pölade hej vilt utanför fönstret, och aldrig ville det bli ljust. Frampå förmiddagen började det snöa stora blöta lappvantar, sen var det ömsom snö, ömsom vatten resten av dan. Jag gillar ömsom vin, ömsom vatten mycket bättre, faktiskt.
I alla fall ville vi inte gå ut.
Ying och Tiger kunde jag locka med mig ut i trädgården, men Peppar och Jazz fick jag bära, dra och knuffa nerför trappen och sen stå där som vakt och inte släppa nån j*vel över bron (trappen) förrän de hade gjort det de borde.
Och sen luktade det blött ylle i hela huset.
Men NÅNTING måste man ju hitta på, så vi tränade litet.



Jazzens övning snattade jag helt fräckt från Maja och Jerry. Jag hoppas bara att hon tänker komma med fortsättning på övningen senare... I alla fall har Jazz ingen som helst bakdelsuppfattning, så vi lär nog kunna hålla på med detta första stadium ett bra tag.
Tigern gör, eller SKA göra, mer nyttiga saker. Ibland går det över styr, han blir alldeles till sig den lille. Men mest ska det gå ut på att han inte får röra tassarna i övergången från ligg till stå. Han fuskar OFTA som synes, men då får han tji. Från stå till ligg tränar jag bara litet på slutet, då liksom "trycker" jag honom bakåt för att han ska få nåt slags rörelseminne av att fälla ihop sig. Kommandoord använder jag inte alls än.

Ying och Peppar har förstås också tränat, men då hade kamerans batterier döddit, så redovisning får ske en annan dag. Men det är väldigt konstigt att ha två små hundar som är pigga som ärtor, en Liiitet större hund som är seg i rörelserna och en större hund som är seg i både kolan och kroppen... Eller också är den sistnämnde bara så hyperintelligent att han anser mina små övningar vara under sin värdighet. Så är det, säger han. Gnorf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela