Pelleskop-livet

Tjoho!

Publicerad 2010-11-14 23:37:02 i Sprunget

När jag var ute på gråväderspromenaden runt lunch idag var det folk som var ute och lubbade überalles. Och SOM jag blir avis!
Framåt aftonen hade det där vuxit till sig så att det bara var att ge efter för mina onaturliga drifter: jag ville springa!
Så jag apterade oerhört klädsamma tights, och tajt tröja, och reflexväst och lyckades faktiskt till slut hitta två joggingskor hörande till samma par.
Sen klädde jag Ying och Tiger för ändamålet i reflexvästar, reflexhalsband och koppel.
And off we went!
Nedrar vilken fart, asså!!
Inte.
Men jag är väl litet tokig, för jag gillar själva spring-principen, också när jag är i ungefär lika god fysisk form som Leif G.W. (som för övrigt är SÅÅÅ mycket bättre än Stieg L.).
Efter en lagom runda ankrade jag hemmavid några minuter för byte av besättning - Peppar och Jazz fick ta sitt ansvar.
Jazz blev förbaskad och ville inte alls gå ut.
Och så kan man förstås säga att "är människan tokig, som tar ut en hostig hund på springtur?!". Men då vill jag betona att mina "spring"-turer skiljer sig från promenaderna endast genom att det skumpar mer när jag s.a.s. springer. Och ev. går det något saktare. Så det så.
Sen var vi i alla fall trötta.
Och för att travestera allas vår vän F. Villon lär  i morgon min rumpa på övligt vis få veta vad resten av mig väger. Alltså när jag sitter på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela