Pelleskop-livet

Man över bord, kapten!

Publicerad 2010-11-28 11:52:46 i Allmänt

Vid 6-tiden i morse vaknade jag av att jag låg oerhört obekvämt.
Jag hade fått två fripassagerare i sängen!!
Såväl Tigern som Pepparkakan hade slingrat sig upp i min säng och snusade så gott!
Jag kände mig minst sagt OND när jag återförvisade dem till resp. hundbädd.
Och vilka blickar jag fick, sen! Knappt jag vågade somna om.
Men i alla fall:
far min brukar hänvisa till nåt versepos el. dylikt där det förekommer, som något slags omkväde: "man över bord, kapten! -Jaså". Alltså en mycket lakonisk kapten som inte mycket intresserar sig för ev. personalavhopp och ty åtföljande överstor arbetsbelastning på återstående besättning.
Nån som känner igen verket ifråga?
Jag har letat och letat men har bara faderns ord på att det verkligen finns, över huvud taget.
Kanske han har skaldat det själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela