Pelleskop-livet

Kapitel 432, i vilket vi nästan blåser bort.

Publicerad 2010-11-24 18:47:23 i Allmänt

Stackars Ying har utegångsförbud, han är som det heter grounded - inte på grund av ofog utan på grund av dumögon. Det blåser, som ni kanske har lagt märke till.
Själv mår jag rätt kymigt när det blåser så här pass - orolig i hela kroppen. Det förvånar mig inte alls att folk tager sig av daga buntvis när mistralen blåser... Det här trummande, surrande ljudet är otäckt, det är som om vinden aldrig hämtar andan.
Och likväl rör hon på sig. Alltså jag. För jag måste ju rasta några små hundar i alla fall.
Idag tog jag Peppar och Tigg i makens bil till Dyarna. Ying fick som sagt inte och Jazz ville för sitt liv inte gå ut, så det var ingen det var synd om.
Jo, Tigg säger att det var synd om honom, för han måste ha täcket på sig. Vi kallar det "Matrix-rocken" och hävdar att han ser COOL ut i den; själv tycker han bara att den är töntig och sabbar hans stil.
Lillgrabben.
Till slut hittade jag ett täcke som Peppen kunde ha också - staffar har SÅ mysko design! Ska täckena vara lagom långa så när de inte runt magen, och i det här fallet var halsöppningen inte gjord för en grabb med tjurnacke. Jag fick klippa ett par sprund och ämnar (in my dreams) sy i muddtrikåkilar där. Senare...





Visst ser Tiger Manlig och Tuff ut i sin Matrix-rock? Var då snäll och tala om det för honom nästa gång ni träffar honom, så jag slipper hans tjuriga uppsyn nästa gång det blir dags att ta på den!





Myrslok?


En Bulle
I full rulle

Som synes (kanske?) har jag återfått min Yashica-darling [ ;) till mellandottern] - den har varit förvisad till föräldrarna. Svårt saknad!

MEN: det så klart att jag måste bjuda på ett filmiskt alster också, fattas bara! Och den som hänger med i svängarna kan, till min nesa, få se min näsa! Underifrån!

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2010-11-24 22:21:55

Dom är ju supersnygga båda två i sina rockar. Men du som är så duktig att sy, fixa en Ying-keps vetja. Med stor skärm som skyddar ögonen :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela