Pelleskop-livet

Halleluja!

Publicerad 2010-11-14 16:53:11 i Allmänt

Idag skjutsade jag Minsta Barnet till gudstjänst - den lilla hedningen går och konfirmationsläser.
Det verkar riktigt skojigt, betydligt nyttigare än på min tid...
Under tiden tog jag en lååång promenad med tre busar, kors och tvärs och hit och dit.
Jazzen fick ta sin promenad hemikring med Fadersfiguren, ety han (Jazz) inte tycker om kallt duggregn och hostar litet diskret om man vill ta ut honom mera grundligt i sådan väderlek.
Kanske för att Minsta Barnet är så ogudaktigt, kanske för att kyrkan är sån - hur som helst pågår gudstjänster i "hennes" kyrka i dryga två timmar. -Halleluja! säger hundarna, för det räcker till en lång promenad det.
Sen kom vi hem, jag var genomfrusen och genomblöt över allt (blötsnö på marken, blötregn i luften) och så luktade det jättegott ute på gatan och det visade sig vara Fadersfiguren som hade lagat varm god mat! Då var det jag, och Minsta Barnet, som jublade Halleluja! (Jazz hade också hallelujat, för han fick köttslamsor under tillredningen.)

Så idag mår vi alla bra, på alla möjliga sätt.
Och hörni - ha inte så mycket fördomar och idéer, utan lyssna på det här!


Med en särskild liten hälsning till Min Mamma.

Kommentarer

Postat av: modern

Publicerad 2010-11-14 18:49:24

tack och tack. en underbar sång som jag inte hört på år och dag.

Postat av: Helena

Publicerad 2010-11-14 22:40:20

Var den sången vanligt förekommande i vår barndom måntro? Kunde t.o.m. sjunga med...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela