Pelleskop-livet

Disneydags!

Publicerad 2010-11-20 23:59:53 i Allmänt

Nu är det dags för litet film igen.
Film No 1 visar hurusom matten "tappar" sin vante på stigen och småhundar får leta rätt på den och hämta. Filmen illustrerar också hur det är att ha en tokig överenergisk arbetsmyra till russlare och en professor Kalkyl-hund, nämligen Ying, i arbete mer el. mindre samtidigt.
Det är eg. bara Tigger som inte är alldeles förvirrad...



Se där - det blev ju ett lyckligt slut, i alla fall!

Film No 2 är litet mer av I. Bergman, fast på lyckopiller.
Det händer inte så värst mycket, egentligen.
Men inga trauman, och litet bergsklättring förekommer, vilket är mera ovanligt i rena Bergman-produktioner.



Denna långa rulle leder mig in på ett aktuellt spörsmål: hur tänker jag göra för att få fler läsare?
Tss, jag tänker inte göra ett smack!
Mina skriverier och bilder är mera som en dagbok för mig själv, och ev. släktingar i diasporan som kan tänkas vara intresserade.
Icke desto mindre blir jag förvånat förtjust när jag upptäcker att någon från Turkmenistan kikar in här ibland...
Men alltså: alla är välkomna, så välkomna, men det är inte mitt syfte att bli den nya Blondin-Bella.
Om nu nån trodde det...

Kommentarer

Postat av: Modern

Publicerad 2010-11-21 10:36:36

Tjusigt, men ska man inte uppge vilken musik som inramar det hela?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela