Pelleskop-livet

Den nya given?

Publicerad 2010-11-20 23:36:01 i Allmänt

Ja inte vet jag vad man ska tro, men det verkar ju som att Den Nya Given innebär: vinter fr.o.m. november.
Det tycker jag är onödigt.
Undrar om man kunde ha gjort nåt smart i valet i höstas, för att undvika detta?
Hur som helst så snöar det, och snöar och snöar. På tvären.
Peppar och Jazz fick tillbringa en massa tid utomhus i trädgården med Maken och Minsta Barnet - Maken hade bestämt sig för att han nog kunde ställa undan gräsklipparen nu. Hoppas bara att han inte var för tidigt ute... Hur som helst tyckte Jazz och Peppar att det räckte utmärkt väl så, räckte och blev över faktiskt. Hussen och minsta lillmatten fick stanna ute själva, släthårshundarna valde att gå in.
Och jag, jag hade "valt" att dra till skogs med allvädershundarna.
Men det var inte så pjåkigt, inte när man väl kom till skogen och in i lä.
Och Ying och Tigger, de tyckte att det var Prima Liv!

















Tja, det är förstås en bedömningsfråga, men... nog tycker JAG att det ser ut som Vinter, alltid!





Efter två timmar gick vi hem, och dagen i övrigt har åtgått till att:
tina upp (tog låååång tid)
stryka massor av grejs
stoppa undan massor av grejs (nystruket grejs)
måla naglarna
tvinga Maken o Minsta Barnet att hänga tvätt (eftersom jag hade Nymålade Naglar, hurra!!)
prata med min egen Fadersfigur (alltså inte barnens) per tellifon
prata med barnens Fadersfigur IRL, om skilsmässa (nädå, inte aktuellt)
duttla med Minsta Barnet
duttla med hundarna
titta på Minsta Barnets hatprogram nr 1: Mord och inga visor (hatprogram nr 2: Tillbaka till Aidensfield. Ingen kultur alls i den ungen...)
äta jättegoda pannkakor (bara Min Man och Kompressor i Tallinn serverar verkligt smaskiga pannkakor)
se en romantisk komedi som inte var så dum faktiskt
samt slutligen
dricka Irish Coffee (eg. det enda braiga med vintern).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela