Pelleskop-livet

Därför!

Publicerad 2010-11-02 12:14:47 i Allmänt

Jag har kapat en bild, fotograf är Maria Löfgren.



Jag brukar nästan aldrig gilla bilder på mig själv, för kameran ljuger aldrig, men den här, den gillar jag!

Den säger så mycket om vad som är så magiskt lyckligt med hundar.

Hunden på bilden hade jag aldrig träffat förr, det var i hundrastgården med i runda slängar 20 busande hundar av alla modesjangrar.
Och så kom den här bamsingen och tyckte att han skulle umgås litet med mig, också.
Titta på snälla öronen, och glada svansen som sticker opp,  och hela mimiken.
Och titta litet på mig också, jag ser glad och snäll och intresserad ut.

En stad i närheten hade som devis ett tag "Alltid bästa möjliga möte".

Det är en bra devis att tänka på i alla möjliga och omöjliga sammanhang, men i mötet ovanför går det liksom av sig självt - bästa möjliga möte.

Fast vi är två helt olika djur kan vi liksom - liksom MÖTAS och utbyta... nånting.

Tänk på det, ett tag.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-11-04 16:48:50

det är ganska häftigt när man tänker på det

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela