Pelleskop-livet

Då var det dags, då...

Publicerad 2010-11-10 09:17:01 i Allmänt

Den 9 november 2010 - det var då vintern kom!
Först bara hård vind och hårdare vind och ännu hårdare vind så man frysdarrade ända in i skelettet.
Och sen kom snön. Och mera snö, och ännu mera snö.
Tre grabbar tyckte det var buskul - en liten stackars pinne med kennelhosta tyckte som jag: -Det är SYND om mig!! Han fick tillbringa större delen av dagen under filt eller med kofta på sig. Alltså kofta inomhus. Och så måste man sjunga för honom, "I en sal på lasarettet" ska man sjunga.
Men De Tre Trollen, de levde rövare:



Ja, som sagt - så där höll det på. Och mitt i natten, dvs. 16.30 å eftermiddagen, då såg det ut så här:



Sen hördes plogbilar hela långa natten och de håller faktiskt på än.
Men vet ni - jag tror INTE att de har plogat på mina favoritpromenadställen.
TVI! för vintern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela