Pelleskop-livet

Sök mera!

Publicerad 2010-05-01 15:45:57 i Allmänt

Igår följde snälla minsta barnet med till skogs igen, fast hon är allergisk så det tjongar om det.

Det här är jag:



Och det här är MINI-ME:




Jag tycker att det är rart att Minsta Barnet, som är en äkta fjortis minus två veckor, inte drar sig för att skruda sig praktiskt och följa med sin lolliga moder ut i leran. Heder åt en sån unge!

Sök i alla fall. Det är väldigt behändigt att träna hundar i en gren som man appselut inte har några tävlingsambitioner i. Vi ger blanka fanken i "raka skick" och "tomslag" och allt sånt - hunden ska: leta, hitta, hämta rulle, springa till matte, visa hittat barn. Punkt slut. Och det gör de med stor glädje och viss finess.
Men som den ärthjärna jag är hade jag fortfarande inte framställt/inskaffat en högfriktionsrulle åt Ying, så jag får själv ta på mig att han tappar "rullen" ibland. Annars var di så duttiga så duttiga!




Spänd förväntan!



Full rulle med rulle! Peppens största problem är att lämna rullen för att springa tillbaka och kampa med nåt annat - han vill gärna ha dragkamp med rullen så snart han kommer till mig.





"I skymningen samlas savannens djur kring vattenhålet". Tänk om en krokodil hoppar upp!



Ett jellon som vädrar antilop. Eller en kinesisk knasboll som solar.



Så här ser det ut när peppar tankar i farten: spring genom nåt geggigt, gapa och spring med huvudet sänkt. Voilà!



Man kan springa utan att dricka också. Huvudsaken är att det är blött och att det skvätter. Helst på matte.



Inkallning! Dags att sätta på snören för sista biten hem.



Den här gången kom Ying ihåg vart han var på väg, hela vägen fram till matte.
Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela