Pelleskop-livet

Sen då?

Publicerad 2010-05-17 00:03:55 i Allmänt

När jag körde hem från Hemska Tävlingen var det gudstjänst på radion, och det var nog tur att jag fick höra några Herrans ord där och då, och lugna mig litet.

Väl hemkommen var det förstås vilodags (gick ju upp före sju, ju!), och då tyckte jag mig höra svalor, men jag var inte säker - de brukar alltid komma mellan den 17:e och den 23:e maj.

Men sen tog jag aftonpromenaden med Ying och Pepp och jodå, det har kommit svalor. Hurra! De illpojar så somrigt.



Grönt är skönt.









När jag var liten läste jag i nån skämtbok några tips på julklappsverser, och om man köpte en bogserlina till sin hustru kunde man således skriva:

TILL MITT HJÄRTAS EURIDIKE
SOM KÖR NER I VARJE DIKE

Detta syntes mig vara sällsport lustigt, på den tiden.

Nu är Peppar mitt hjärtas Euridike.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela