Pelleskop-livet

Hopp-stå

Publicerad 2010-05-02 22:17:41 i Träning

Idag har jag klickat för hopp-stå med både Tigger och Peppar. Äntligen börjar det se skapligt ut - från början gjorde de höga luftsprång båda två, men nu har de stillat sig och gör (för det mesta) fina små stegringar följt av tassarna i backen - pang!
Givetvis har jag inte satt något kommando på det här men idag kände jag att det var dags att börja fundera i alla fall. Jag säger ju "stå" i ställande under gång som det ser ut nu - ska jag ha samma kommando men byta uppgift, eller byta både kommando och uppgift; eller ha det kvar som det är? I inkallning med ställande säger jag "stanna", fast utförandet är i princip det samma. Och sen säger jag "stå" när jag menar "ställ dig upp". Och i rutan säger jag "stopp"...
Vilken tur att jag åtminstone började reflektera, men så synd att jag inte gjorde det tidigare!!
I alla fall så hittade jag hos Klickerklok ett träningstips som handlar om just det här. Och där är tanken att man ska ha namn på rörelsen, inte på den slutliga positionen.
Så nedra smart! Och så självklart!
Men oj - nu blir det svårt för den här matten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela