Pelleskop-livet

Antikt

Publicerad 2010-05-17 18:59:10 i Allmänt

Häromdagen, när jag hittade makroobjektivet, trillade jag också över världens troligen äldsta ännu fungerande digitalkamera för hemmabruk. En TRAKTOR, nästan!
En stor tung och oerhört batterislukande bumling som är försedd med en ynkpyttig skärm och de minstaste minsta små bokstäver i menyerna. Inte en sportis att jag ska kunna läsa, inte ens MED monokeln.
Och konstiga reglage.
Så jag vet aldrig riktigt vad jag gör med den. Det blir litet analog-känsla.
Så t.ex. har jag lyckats ändra från färg till sv/v utan att veta hur det gick till, och utan att veta hur jag kan upphäva det.
Makroläge finns och är riktigt bra, men man kan aldrig vara säker på att skärpan är som den borde, eftersom granskningsskärmen är så in i bubblan pyttig.
Men ärligt talat - jag är så less på digitalt fotografi, så det här känns som en framkomlig kompromiss tills nån ger mig framkallningsutrustning så jag kan blaska själv med svart/vit film. DET längtar jag efter.















CHERRY BLOSSOM.



Det finns väl inget som ser så stökigt ut som päronskott?! Tufsiga och trassliga grönsaker.

Kameran heter Minolta Dimage 7, har 5,2 megapix och är från 2001, tror jag. Köpt för en femtiolapp på Brödet och Fiskarna, inkl. CF-kort.
Jag tänker nog använda denna litet mer - får väl fylla fickorna med inte bara korvbitar utan även extrabatterier!

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-05-17 20:52:54

Jaha, det är sådär päronskott ser ut. Noterat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela