Pelleskop-livet

Lubbaruntiringen

Publicerad 2010-03-17 21:41:19 i Peppar

I kväll var det dags igen för en liten "spring"-tur. Man går en del, lubbar en del, flåsar en hel del. Busar med medföljande hund rätt mycket. Idag var det Peppar.
Men när vi hade kommit en bit på väg tyckte jag att Peppar liksom taktade i travet. Och när vi gick sakta en bit så han skrittade haltade han!
Det verkade som det var höger fram som var problemet, och då han också var ställd åt höger hela tiden blev det ju extra belastning på det benet. Så jag försökte ha honom på min högra sida i stället, och då blev han rakställd och haltade mindre. Men taktade, som sagt.
Nu har jag masserat igenom honom ganska ordentligt och det verkar nog vara själva tassen som är problemet...
Usch, måste kolla ordentligt i morgon i dagsljus, vill inte att min lilla pys ska ha ont, heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela