Pelleskop-livet

Tråkmatte

Publicerad 2010-06-16 23:07:29 i Allmänt

Idag var jag en så tråkig och trist matte som bara ville läsa och fundera och inte aktivera hundar ett smack.
Förresten var det varmt också, särskilt på Peppar...
Men på kvällningen lät jag mig inspireras av Monica och slängde ut ett gäng pryttlar på gräsmattan för inhämtande av en hund i taget.
Sakerna var sånt som: en bok, ett fodral till ett kassettband, en stålvisp, ett armbandsur, en portmonnä, en ganska stor plåtdosa med nycklar i, en liten tom plåtdosa, en grytvante, en stor pipig igelkott, en kontakt... Ja, allt möjligt som jag hittade vid ett raskt svep genom de nedre environgerna i huset.
Sen stängde jag in Pepp o Ying och lät TIGERN komma ut och plocka.
22 saker hade jag hybbat ut, och 22 saker hämtade Tigern in, med snygga galoppombyten och stolt krök på nacken som bonus. Den äckligaste grejen var plåtburken med nycklar in - först försökte han fösa och sparka den till mig, men så tog korvsuget överhanden och han tog den i munnen och galopperade i mål. För det var falukorvsbitar som sold.
Tiger hade nog med lätthet orkat 22 pryttlar till...
Sen blev lilla vita inlåst och Peppen fick komma ut.
Peppen hämtade EN sak, en boll som inte jag hade lagt ut, och sen stöp han i gräset.
Med litet övertalning hämtade han sen totalt 10 föremål, men fort gick det inte... Och han blev helt SLUT, sa han!
Men det bästa sparar man till sist, så då hade jag Ying kvar.
Den gossen vet man aldrig var man har.
-Leta hämta! sa jag, och försökte låta mer optimistisk än jag kände mig.
Och Ying SPRANG ut och hämtade igelkotten, och SPRANG tillbaka till matte för avlämning och betalning, sen SPRANG han ut igen och hämtade grytvanten - ja, Ying var på sitt strävsamma glada humör idag!
Men ändå - man börjar känna sin lille pappenheimare, så efter 4 föremål bröt jag och jackpottade i stället. Med Ying ska man ALDRIG tänka: men nu jobbar han ju så bra, EN gång till bara! för det är då det blir dumt och trist. Så både jag och Ying var duktiga!
Men summa summarum alltså:
Tigg: 22 saker (med utrymme för minst det dubbla)
Pepp: 10 saker (nätt och jämnt)
Ying: 4 saker (men jag bröt).
Intressant.
Kanske man skulle rita en graf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela