Pelleskop-livet

"Favorit" i repris.

Publicerad 2010-06-06 22:40:32 i O-hundigt

För jämnt ett par år sen, just i månaden juni, nödgades jag offentliggöra: Jag har hamnat på sjukhus.
Och nu har jag gjort det igen.
Man frågar sig VARFÖR? Alltså varför just juni? Varför inte januari-februari-mars, nånstans?
Suck.
Men lilla Hierttat sköter sig finfint, den här gången är det mittregionen som är kaputt.
Och att i den svenska sjukvården vara en Buk, det är inte alls lika hippt som att vara ett Hjärta. I synnerhet inte som att vara den avgudade överläkarens alldeles speciella intressehjärta att tala om på Internationella Konferenser Och Kongresser.
Nå - jag klagar inte på vården, men jag klagar på mitt måndagsexemplar till kropp. Fabrikationsfel, undrar om garantin fortfarande gäller. Tillverkaren borde återta produkten såsom varande bristfällig.
I alla fall - en dryg vecka haver jag motvilligt tillbragt å anstalten, idag fick jag komma hem för ett dygns permission. Och nu håller jag tummarna så di blånar för att jag ska släppas ut på rikt nu i veckan. Det borde nog fotfolket därstädes också hålla tummarna för; annars lär jag bli besvärlig. Finns det sånt som Sjukvårdshaverister? I så fall sällar jag mig till dem.
Men nu är jag glad över att ha åtminstone en sovning kvar här hemma innan jag måste dädan igen. Man får vara glad för det lilla!
Vi hörs!

Kommentarer

Postat av: Maja, Ache & Link

Publicerad 2010-06-08 21:58:01

Jag har presentkort till dej om du vill ha? jag har 4 kvar, säljer de för 500kr styck. De går ut om ett år men man kan skicka in de så dras det av på nästa betalning om jag inte minns fel.



Säg till om du vill att jag lägger undan till dej.

Postat av: Maja, Ache & Link

Publicerad 2010-06-08 22:16:07

Självklart! Säg till när du vill ha de så kan vi ses på klubben.

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-06-08 22:32:58

Kan bara hålla med om att Buk inte är särskilt intressant. Äldsta sonens elva tarmvred har lärt oss att ordet buk får läkarna att springa fort i korridoren. Bort från oss.



(Nej, jag lider inte av munchausen by proxy.)



Krya på dig nu och håller tummarna för att du kommer hem. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela