Pelleskop-livet

Dumheter

Publicerad 2010-07-09 21:07:33 i Allmänt

Ett inlägg med bara fotografiskt trams.

Jag provade ett par gamla Raybans och studsade till när jag såg mig i spegeln. Fort rusade jag till äldsta dottern och utropade: -Visst ser jag ut som Prince?!
Hon höll naturligtvis med om att likheten var nästan kuslig. Kanske ville hon inte ha Prince som mamma.



Ovan: jag

Nedan: Prince
clipped from www.cdandlp.com
Cover picture of Prince - Badge - Prince wearing sunglasses - Accessories W.
blog it
Sen lekte jag med en billig kompaktkamera och hittade funktionen "ta bort all färg utom en" och då blev det t.ex. så här:



eller så här:



Och så måste jag förstås testa funktionen "byt ut en färg mot en annan".
Så här skulle Tiger se ut om han hade blå fläckar i stället för bruna:



Och om Ying var en vit pej skulle han se nästan ut som en lortig isbjörn:



Sen förlorade dessa möjligheter sitt intresse och jag övergick till att dokumentera den hårda verkligheten på gatan.



Den vita markeringen nedanför Peppens öra uppstod när han blev biten av Världens Elakaste Hund, a.k.a. Tiger. När pälsen växte ut igen i bettet var den vit.

Och så här ser nussegrisarna ut för det mesta.



Peppar har druckit vatten (vilket sommartid tillgår så att han stoppar ner halva huvudet i vattenskålen) och Ying måste sanera honom litet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela