Pelleskop-livet

Begravningsmusik

Publicerad 2010-07-10 15:25:51 i O-hundigt

Jo, det här låter ju muntert, eller hur?
Men, som Kent så riktigt påstår: vi ska alla en gång dö (obs! INTE bra sjukhusmusik - Winnerbäck är bra sjukhusmusik). Och när det är dags att bli mull tillbaka vill man ju inte gärna bli det till någe rysligt!
Och hur det nu var - begravningen jag bevistade före jul var så "riktig" tack vare den rätta musiken. Det blev sorgligare, men riktigare. (Men Å vad jag saknar den personen! Jag försöker, som det stod i annonsen, glädjas åt att hon har funnits men jag skulle glädjas ännu mer om hon fanns nu också! Fast det är själviskt.).
Och så är jag världens virrpanna som lägger saker på dumma ställen, så HÄR, här kommer min lista över begravningsmusik. Ni får gärna lyssna redan nu - kan ju kännas skönt om det är nån som innerligt önskar livet ur mig!!

1. Ty nesi menya reka - Lyube. (Och sen kan ni fortsätta att lyssna på Lyube alldeles av er själva - det är de värda!! Finns här någon hästvän så lyssna särskilt på Kon´)
Texten har ni här:

Ты неси меня река за крутые берега
Где поля мои поля где леса мои леса
Ты неси меня река да в родные мне места
Где живет моя краса голубы у нее глаза

Как ночка темная как речка быстрая
Как одинокая луна на небе ждет меня она

За туманом огонек как же он еще далек
Ты мне ветер помоги милой весточку шепни
Знаю ждет меня краса проглядела в ночь глаза

Den kan ni lämpligen lära er utantill och sjunga med, då när det beger sig. Det skulle jag uppskatta! (Titeln betyder: Bär mig, flod)

2. Gråa dagar - Winnerbäck
"Det finns en fagrare glans
någon annanstans
du får hoppas som om himlen fanns" - sitter som en smäck! Och att nån löper amok på keyboarden gör mig alltid så förtjust!

3. Under my skin - Frank S. och Bono. Hör ni konstiga små dunsar då är det jag som ligger och dansar i kistan...

4. Sommarpsalm - En vänlig grönskas rika dräkt
Tredje versen är viktigast: Allt kött är hö, och blömstren dö, och tiden allt fördriver. Blott Herrens ord förbliver.
Japp.

5. Jump - Van Halen. Det behövs väl inga kommentarer.

6. Don't stop me now - McFly (obs! INTE Queen!)
Litet sent påtänkt, kanske. Rätt stoppad lär man ju vara... Eller också är det där det börjar...



Kommentarer

Postat av: Anne-Lie

Publicerad 2010-07-23 18:27:47

Underbara Du!!!

Vi är visst två med samma saknad, samtidigt... Sedan senaste veckoslutet har hon funnits med mera än vanligt, kan ju vara att var just denna helg som det var tänkt att vi skulle haft Goodstaff-träff???!!!

Denna vecka fick hon ytterligare en Goodis till sig i Regnbågslandet, 16-åriga Rossie, en tik från den första A-kullen...

Kram från oss till Dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela