Pelleskop-livet

Målbild

Publicerad 2010-01-15 19:16:35 i Träning

När man tränar är det inte så dumt om man formulerar för sig, tydligt och entydigt, hur resultatet skall se ut.
Nu tränar jag ju i förtvivlans mod inkallning med ställande med Tigern, och det ska erkännas att min formulering har sett ut ungefär så här: han ska komma när jag ropar och stanna när jag säger till och sen komma ända fram när jag säger till igen.
Jovisst, det ÄR pinsamt, men jag tror inte att jag är ensam om'et.
Men nu har jag grunnat och kommit en bit på väg. Så här:
Tiger ska sitta still med uppmärksamheten oavbrutet på mig och med stor förväntan framåt. När jag ropar"kom!" ska han explodera mot mig och hålla hög och jämn takt ända tills jag kommenderar "stanna". Då ska han låsa frambenen, lägga vikten bakåt och bli stående, men fortfarande med stor förväntan framåt. När jag kallar in igen ska han återigen explodera, springa i rasande fart fram till mig, göra en snygg tajt sväng och sätta sig rakt vid min sida, tätt intill och med bogen i linje med mina ben.
Och det var den enkla delen - nu ska det genomföras också.
Men jag tror faktiskt att det blir lättare om man vet vad man jobbar mot. Lättare men inte lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela