Pelleskop-livet

Träningsnytt och tävlingskalendern

Publicerad 2010-02-16 20:48:33 i Träning

Nu är jag så less på vintereländet så jag har börjat planera in några tävlingar.
För Peppar tänker jag mig en debut i lydnadsklass 1 den första maj, och det på hemmaklubben, tro det eller ej!
För Tiggers del blir det nog klass 2 endera i Hallstahammar den 25 april eller Strängnäs 30 april. Båda är klubbar vi har varit på tidigare, det tror jag är en fördel. Och det var ju himla trevligt i Hallstahammar senast!
Sen lurar jag litet på appellspår för Peppar hemma i augusti, om vi har hunnit träna mycket spår under sommaren.

Sen tänkte jag mig lydnadsklass 2 hemma för Tiger i slutet av maj.

Att tävla hemma är mest för min egen träning, för jag tycker att det är SÅ obehagligt!!

Om jag lyckas få till många skotträningar så kanske jag försöker få med Tiger på nån lägreklass spårtävling också, men det får vi se.

Och om jag känner mig uppåt och positiv så kanske det rentav blir en start för Ying i klass 1 igen!

Jazzen ska nog få sig några agilitytävlingar, om jag lyckas få mig själv i litet bättre form!

Träningen då, hur ligger vi till där?

Jodå - vad säger man? All snö och kyla gör ju att det blir VÄLDIGT mycket "köksträning", fast oftast i bokrummet. Men det kan ju vara bra att lägga en bra grund när det gäller precision i position och så. Det kan man nog alltid bättra på, fast sen gäller det ju att ta med sig precisionen ut också!

Men vi tränar mycket på att Tigg själv skall lära sig att hitta mitten på rutan, att både Tigg och Pepp skall kunna hålla apportbocken helt stilla. Att Tigg skall älska belöning med kamp lika mycket som godis. Att Pepp skall kunna jobba vidare med fokus också efter en belöning.

Fjärrdirigering blir det förstås en hel del, och läggande resp. ställande under gång.

Tja, litet blandat smågodis alltså.

Men OJ vad jag längtar efter vettiga utomhusträningar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela