Pelleskop-livet

Städa, städa varje lördag

Publicerad 2010-02-13 15:01:07 i Allmänt

Hela familjen bara städar på lördagarna. Inte jag förstås, jag säger bara: -ah men ORKA! och så går jag ut med hundarna.
Fast idag var vädret så ebbligt så jag sa: -ah men ORKA! och gick inte ut med hundarna.

I stället tog jag itu med Roten Till Det Onda: YING. Ständigt denne Ying!
Han fäller nämligen. Och SOM han fäller. Grannens snöslunga vore bättre att köra runt i huset med än vår lilla ynkliga trötta dammsugare. Alltså eftersom det ligger drivor i hörnen och annorstädes.

Så då dammsög jag Ying i stället.





-Gnorf, säger Ying. -Fluntimmel...



- Du kanske skulle öka själva SPRUTTEN lite, säger Jazz. Inom sig när han en förhoppning att hela Ying skall sugas in i apparaten.



- Himlar, vad man blir TRÖTT av detta eviga städande! säger Ying. - Gnorf.



- Först alltså sladden i urtaget, sen trycka på den röda knappen, tänker Jazz. - Först sladden, sen röda knappen. Det får jag inte glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela