Pelleskop-livet

Som man går...

Publicerad 2010-02-27 16:32:10 i Allmänt

Ibland på våra vandringar slår det mig hur viktigt det är hur man går.
Alltså - har jag bara en, eller kanske två, hundar med mig kan jag bete mig hur som helst utan att det blir nån större skillnad.
Men när hela flocken är med, då MÅSTE jag gå ORDENTLIGT!
Som nu, när det har varit moddigt och halt och pulsigt, då blir det liksom ingen ro i promenerandet.
Eller när jag nu är jätteförkyld. Vi kommer aldrig fram till det där meditativa migrerandet som jag tycker så mycket om. Då när det känns som vi alla fem är på samma våglängd, alla i samma takt och alla alldeles avspända.
Hundarna kan på nåt sätt inte koppla av när jag är halvdan.

Och då kan man ju tänka på Cesar M:s prat om att Master the Walk. Det ligger nåt i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela