Pelleskop-livet

Snöigt, snöigt, övermåttan snöigt!

Publicerad 2010-02-20 15:11:56 i Allmänt

Igår afton träffade jag en bekant; en HÄSTbekant, inte en hund-dito.
Han bärgar bilar för brinnande livet och funderade på att stänga av sin telefon och stanna inne till fram i  maj.

Sen virkade jag en mössa, precis som alla andra. Fast den här är icke blågul utan fastmera turkos, vit och svart. Ganska förnämlig.

Idag är vi litterära.
Jag har tillbragt större delen av dagen till sängs med Doktor Zjivago; det var alldeles som hittat, det!

Minsta barnet är sjuk och eländig, hon kom och låg i min säng ett tag. Då fick Pasternak lämna svängrum för Maksim Gorkij, redogörelsen för hans barndomsår är en förtjusande högläsningsbok.

Ibland säger hundarna: -Vi vill gå ut! -Gör det då, säger jag och öppnar dörren. Det tar inte värst många sekunder innan ilska gläfs tillkännager att det räcker med utevistelse. Redan på trappen möts man av snödrivor.

Sovrumstemperaturen uppmättes under natten till -13 grader. Jag stoppade om Ying till och med - och han lät filten ligga kvar!

Nu ska jag STICKA en mössa. En lila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela