Pelleskop-livet

Sjukvården

Publicerad 2010-02-26 19:04:36 i Allmänt

Jag är så förkyld, så förkyld.
I hela världen finns ingen som det är så synd om som det är om mig.
Inte blir det bättre av att jag vårdas av Doktor Ying och Syster Tiger.
- Vi fölesplåkal ulåldliga sinesiska metodel, säger dr Ying. - Akupunktul. Och akuplessul. Och potatistlyck.
- Det är viktigt att patienten fastar, säger syster Tiger och skjuter upp glasögonen på näsroten på det mest irriterande bekäftiga sätt. - Av säkerhetsskäl måste jag beslagta patientens föda. Öppna skafferidörren!
- Kanske litet frisk luft skulle hjälpa, föreslår Peppar och ser snäll ut. Han har kommit på besökstiden. - Eller kanske du skulle sova litet mer. Med en svart hund under täcket, det hjälper mot det mesta.
- Jag föreslår åderlåtning. Mycket! säger Jazz.

Jag återkommer nån annan gång. Om jag överlever.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-02-26 22:30:43

Din stackare - krya på dig snabbt nu, så du inte missar snösmältningen:)

Postat av: Suvi

Publicerad 2010-02-26 22:43:05

Trevligt med så omvårdande hundar...!

Postat av: Dr Drutt

Publicerad 2010-02-27 10:34:02

Nej du, här behövs det medusin./ Dr Drutt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela