Pelleskop-livet

Lilltass

Publicerad 2010-02-15 16:57:00 i Tigger

Idag ter det sig mycket bättre med Tigers tass  - nu är det mer så att han haltar, till skillnad från att hoppa på tre ben.
Äldsta barnet följde med på morgonpromenaden, så vi fick med alla fyra hundarna. Annars har jag delat upp dem nu när Tigg har varit ur slag.

Men tvi! så kallt och ruggigt det är idag - riktigt råkallt och så fuktigt att både barnet och jag fick rimfrost i håret. Tur att man inte har långa tussar stickande ut ur näsa och/eller öron; det skulle just se grannt ut!

I alla fall fick Tigg och Pepp (dvs. de någotsånär duktiga hundarna) springa lösa på skogen (visst låter det mycket vildare och älgigare med "på skogen" än "i skogen") och så kunde man tydligt observera att Tigg är på väg mot sitt gamla vanliga jag.

-Nu kommer jag och tar dig, nu blev du rädd va, stick bara annars ska jag bita dig din fegis! tjoar han och tacklar Peppar.

- Grrraaoo! vrålar Pepp och försöker komma undan (eftersom han vet att han helst inte bör bita små vita luddbollar).

- Haha fegis, nu är du bra rädd! hojar Tigerråttan igen.

Då fräser Peppar till på riktigt, som farsan Baloo ungefär, och då börjar Tigg genast linka på tre ben mot sin matte.
- Kolla bara, han tänkte BITA mig fast jag är så liten och söt och förresten har jag ont i FOTEN. Sej till han bara, matte, sej till han nu!

Sen glömmer han att tycka synd om sig igen och retar Peppar litet till.

Som sagt, han är på god bättringsväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela