Pelleskop-livet

Vända på dygnet

Publicerad 2010-12-28 10:05:13 i Allmänt

När jag var ett vårtsvinsbAAAAAArn - nä, det var jag förstås inte, men när jag var ett vanligt sorts barn (ganska) så hände det nån vecka innan lovet var slut (lov var så långa på den tiden!) att mor tyckte vi skulle börja vända tillbaka dygnet.
Alltså lägga sig mera i tid och, det värsta, gå upp mera i tid.
I en strävan mot skoltider, alltså.
Vidrigt, vidrigt, övermåttan vidrigt, vill jag påstå.
(Ungarna mina hävdar att jag försökte göra sammaledes med dem också, kan jag aldrig tro. Jag som är en så snell mamma!)
Vad har det här med hundar att göra? frågar sig (och mig) Vän-Av-Ordning, med all rätta.
Jo: idag när Mellersta Barnet (=Unga Damen) vid kvart i tio kom uppstolpande med kaffebricka (till brädden fylld med kakor och bullares), sjungandes Sankta Lucia (Lucia var försenad i år, nedra SJ!) - alltså: NÄR jag väcktes kunde Tigg knappt få upp sina ljusblå (som förvisso är brune)! Efter att ha suttit och kisat en stund slängde han sig åter på rygg med fyra lovikkavantar och en skär (ganska trind) mage i luften. Fridfullt snusande.
Och då ska man ha i åtanke att hundarnas vanliga frukosttid är cirkus nio. Och DEN brukar Tigern inte missa, om han så missar allting annat.
Så: ska jag vända dygnet rätt?
Eller njuta av hundarnas inställning till sovmorgon?

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-12-28 12:08:06

Njuut :D

Postat av: Carina

Publicerad 2010-12-28 21:31:47

Ja njut:-) Det kommer andra tider sen. Så njut av sovmorgnar du

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela