Pelleskop-livet

Peppar

Publicerad 2010-12-27 08:38:00 i Peppar



Den akuta chocksorgen efter Peppargrisen har börjat övergå i nästa fas - den Stora Saknaden.
Varenda gång jag ställer ner mat, tar en promenad, kryper till sängs, sätter mig i TV-soffan, öppnar kylskåpsdörren - varenda gång jag överhuvudtaget gör nånting så påminns jag om Peppar: hur han kom släpande med ett koppel eller en strumpa eller en sockerkaksform eller what-not när han tyckte jag var trist.
Hur han ansträngde sig att vara duktig på promenaderna.
Hur han först for iväg som ett troll när jag släppte honom och lät honom lubba och sen kvickt som en vessla vände om och kom tillbakadundrande, in i mina skenben, bara för att meddela hur KUL allting var.
Hur han kunde rynka på nosen.
Hur han alltid skulle göra tunnel mellan mina ben.
Oändligt många små rara saker som ingen annan gör på samma sätt.

Det är den Stora Saknaden, det.
Och det dröjer länge innan den blir uthärdlig.

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2010-12-27 12:31:03

Ja Anna! Det kommer att ta tid. Och du kommer att vilja älta och prata om honom..både med dom som kände honom och de som inte gjorde det.

Jag kan säga att det blir lättare....och du tror att du klarar det..då kommer det en svacka igen.

Och det kan även komma över dig bara sådär med massor av tårar. När var hur som helst...Och du kan se en annan hund som gör något som minner dig..och då är det oxå tårar.

Men DU har haft lyckan att vara matte till DIN underbara hund. Att du har bilder och massor av fina minnen.

Jag ger dig en varm kram Anna<3<3

Postat av: Ruskas mamma

Publicerad 2010-12-31 00:11:38

Nu kommer tårarna hos mig...



Jag lovar dig att det kommer att göra mindre ont, men svackorna kommer, när du minst anar. Talar av egen erfarenhet, grät så efter vårt samtal både för Peppis men även för vår egen prins, han fattas oss.



Men Ruska ger oss kärlek, det finns åt Dig oxå hälsar hon!!!



Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela