Pelleskop-livet

Fokus, tack!

Publicerad 2010-12-06 22:38:31 i Allmänt

Som mitt mellangärde fortfarande känns som det ser ut när man snurrar upp spagetti på en gaffel blev det en ganska tidig afton för mig.
Efter att ha tröttat ut tigervalpen med div. nyttig och onyttig träning, klippt alla hundarnas klor och ätit dagens sista portion Dr Kousas vetediet kröp jag ikull med The Cambridge Companion to Modern Russian Culture.
Detta är ett epos som utmärker sig genom en rent tysk längd på meningarna, oerhört många verkligt skumma ord, hela alltet pepprat med en myckenhet tyska och franska termer. Förutom alla russisismer, förstås.
"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta", föresvävar mig ibland, men jag försöker slå såna kätterier ur hågen.
Hur som haver: helt lätt att fokusera är det inte.
Kombinationen dum-mage och dum-besserwisser har visat sig vara till förfång för mina eljest så idoga studier.

Så i stället för några väl valda ord om ryskt avantgarde och litet sånt får ni hålla till godo med några bilder i stället.
Tro mig, det är ett fördelaktigt byte. FAST de är poladroidiserade!








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela