Pelleskop-livet

Bylta på, bylta av.

Publicerad 2010-12-01 10:57:03 i Allmänt

Morgonpromenaden företogs i dryga 19 minusgrader.
NITTON. Grader kallt. Jo, man tackar.
Nästan som en dagisfröken känner jag mig, när jag byltar på flocken. Tack och lov att Ying är köldtåligaste hunden nånsin, ungefär.
Men hörni: till och med JAG måste medge att idag var det litet vackert, med lilla solen som stack upp sitt tryne bland frostvita träd.







Jag kände att jag måste dela med mig av BURKEN. Alltså inte burkan, utan burken.
Bästa mössan nånsin, haver jag hittat hemma i en byrå och vet inte vem den egentligen tillhör.
Den är skapt precis som en burk, fast i fleece. Går att dra ner ordentligt över nästan hela plytet, kliar inte - med alla dessa goda egenskaper kan man väl inte kräva att den ska vara klädsam också?









Bråttom hem och in! Peppar lyckades med konststycket att halta på alla fyra benen samtidigt. Kallt!



Hemma!

Idag blev morgonpromenaden bara 40 minuter lång men det kändes alldeles tillräckligt.
För alla utom Ying...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela