Pelleskop-livet

Men - nää tack, skulle inte tro det!

Publicerad 2010-04-19 13:21:22 i O-hundigt

Visst är det vackert när man ser Totillas och den sortens, dansa fram och se ut som om de ska flyga i luften när som helst. Så mycket kraft och styrka, så vackert paketerat.
Men titta en gång till då.
Titta var hästen har sin mule.
Skall mulen vara där, tycker ni?
Det tycker inte jag. Och knappast hästen heller. Och särskilt inte när man betänker att för att bringa hästen att gå så under tävlingsprogrammet så "viks" de ihop ännu hårdare på framridning och träning.
Det kallas hyperflexion eller rollkür och har vunnit oerhört mycket terräng främst genom Anky van Grunsven.
Så här kan det se ut när man tränar.



Varför, varför?

Jag säger som min far brukar säga om jag säger t.ex. "sitt" till mina hundar: -Jävlas inte med djuren!

Så det så.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-04-19 21:25:44

Tänk att det aldrig är trevligt att titta på toppryttare när de tränar.



Läste om lilla Ida i inlägget nedan. Så tråkigt. Lilla fina hund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela