Pelleskop-livet

Kvällspromenad

Publicerad 2010-04-26 23:04:54 i Allmänt

Så här kan en vanlig aftonpromenad se ut:



Idag tog vi en veeeeldigt lugn strospromenad för det var plötsligt varmt, 13 grader fast det var afton. Både Ying och Peppar tyckte det var litet kämpigt. Som tur är finns det ännu så länge många fräscha diken. Ying och Tigger ställer sig och lapar i kanten; då kommer Peppar nerskuttandes i själva vätan och springer runt där med öppen mun. Det är så man utomhusdricker, hävdar han. Ying och Tigg flyttar runt till nya ställen där Peppen ännu inte har hunnit grumla till vattnet, Pepp efter. Tja, så aktiverar de sig.
Jazz står intill mig och tycker att de är allmänt snuskiga och osnygga.
Som synes har jag en rätt jämn och fin puls - de få "topparna" kom säkert när nån hund betedde sig illa. Ville härja efter älg till exempel. Idag fick till och med Tiger och Peppar  gå i koppel drygt halva delen av promenaden, för jag märkte att de blev allt mindre hörsamma när jag ropade. Och Ying skrek och grinade i kopplet samt la i med sina jakthundsskall. Jazz bara studsade upp och ner och försökte backa ur halsbandet.
Så det blev en liten föreläsning och sen fick de vackert gå i koppel och vara snälla hundar, och det klarade de ganska bra.
När vi var nästan hemma blev vi omkörda av en hund och då gjorde Jazz en knyck och tog sig lös. Litet uppgivet kallade jag in honom (as if) och blev mycket förvånad över att han kom tillbaka och åt godis och lät sig kopplas. Minuten efter gjorde han samma manöver igen, kallades in igen, kom igen. En knasig liten pinscher, det där - men det är nog en del av nån hemsk plan: han försöker invagga mig i säkerhet för att så småningom ta över helt!

För övrigt tycker jag idag synd om alla pollenallergiker inkl. Minsta Barnet. Nu väntar tuffa tider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela