Pelleskop-livet

Kräv utbildning!

Publicerad 2010-04-08 18:24:17 i Allmänt

Hastigt har jag ögnat igenom litet skrikrubriker. Hastigt som sagt så ta inte mina uppgifter som alldeles nödvändigtvis korrekta. Fast å andra sidan: var artikeln korrekt från början?
Så här i alla fall: en 5-årig pojke var tillsammans med sina föräldrar på en hundklubb. Gossebarnet försökte leka med en uppbunden rottweiler som därvid "gick till attack". Föräldrarna band hunden på nytt och därvid var allt frid och fröjd.
Eller inte, för strax råkade den lille pilten komma för nära hunden IGEN och denna gång blev han värre biten.
Fy dumma hund, men den togs också mycket riktigt av polisen.

Fy dumma unge, säger jag!
Och fy dumma föräldrar som inte kan hålla ordning på sin ättelägg ens i närvaro av hundar, ens när en av dessa redan har smakat på ungen.

Nog tusan krävs det utbildning, men inte alltid och inte bara av muskelhundsägare. Barn kan dessvärre vem som  helst skaffa och inneha, utan några som helst säkerhetsåtgärder.

Kommentarer

Postat av: Jenni

Publicerad 2010-04-08 21:26:53

Vilken himlans trevlig blogg du har och vilken fin hundflock!

Jag har inte tagit mig för att införskaffa något garn än. Hoppas att du inte får stickabstinens:)

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-04-08 23:49:00

Ja herregud. Man kan ju fundera på om föräldrarna hade tröttnat på sitt barn?? Tänkte väl att det var ett smidigt sätt, och samtidigt blir någon annan skyldig, eller? ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela