Pelleskop-livet

Klättra på väggarna

Publicerad 2010-04-07 23:02:00 i Träning

Vi gjorde litet klickerträning idag också.
Inspirerade av Milly

 

 

bestämde vi oss för att klättra på väggarna.

Alltså med bakbenen.

Alltså för att det ska bli ett handstående.

Alltså hundarna, inte jag.

 

Redovisning av dagens övningar:

1: Jazz är så rysligt manuell, han. Han försöker hela tiden att hitta något som han kan plocka på med framtassarna. Att göra något MED NÅGOT är Jazzens melodi, inte bara göra något punkt. Men till slut hade han i alla fall tämligen klart för sig att det gällde att backa upp mot väggen. Det fick räcka för idag.

2: Tigern är en tossing! 400 rpm redan innan vi har börjat med själva övningen. Han fick ligga still rätt mycket och bara varva ner. Men så småningom började han backa tätt intill väggen och sedan sparka bakut som en liten häst i golvlisten.

3: Peppar var faktiskt den som förstod det bäst. Han går inte igång på alla cylindrar av klickerträning (nä varför det, det involverar ju för det mesta bara godis, inga bollar eller kamptrasor inomhus i alla fall). Han backar in i väggen och fortsätter att backa, så det är väl bara att fortsätta och se om det kan komma upp nån tass på väggen.

4: Ying. Efter 2 minuter med Ying-träning kunde jag endast med svårighet avhålla mig själv från att klättra på väggarna... -Här, ta! sa jag och höll fram godiset alldeles gratis.

Äldsta barnet hävdade att jag såg ut som konstiga fågeln i Kalle-Anka-på-julafton efter den träningsstunden. Jag kände mig litet så också.

Kommentarer

Postat av: Catrine o Milly

Publicerad 2010-04-08 22:11:03

Haha vilken kul surprise att hitta Milly i din blogg! =D Vill gärna se film eller bildbevis på din handstående-träning också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela