Pelleskop-livet

Klafs, slafs

Publicerad 2010-04-22 19:31:29 i O-hundigt

Jag läser Fogelström och riktigt känner hur mina långa kjolar och underkjolar, våta av snömodden, klafsar och slår kring mina frusna ben. Det var bra kallt att ligga vid klappbryggan hela dan i dag, jag fick styrka mig med ett par supar.
Egentligen tycker jag inte att han skrev litterärt "bra" den där Fogelström men uppenbarligen skrev han episkt alldeles tokbra - förtrollande bra. Jag är med själv, jag är där.
Jag har säkert läst dessa böcker 20 gånger och ändå dras jag in i det jag läser så jag ibland måste ruska på mig som Ying (flappflappflappflappflapp) för att återvända till min egen tid.
Och där har jag minsann inga långa kjolar. Men jag måste få tala om vad jag har på mig för det är så fånigt: jag har orange velourbyxor! Juicy Couture!
Den enda förmildrande omständighet jag kan anföra att det INTE står JUICY i rumpan på mig.

Undrar hur nån framtida Fogelström kommer att skildra vår tid.


clipped from media1.vgregion.se
http://media1.vgregion.se/vastarvet/VGM/Fotobilder/K-bilder%205/40/1M16_A77597.JPG
blog it



blog it

Kommentarer

Postat av: Suvi

Publicerad 2010-04-22 20:21:20

Vem vill ha josig rumpa?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela