Pelleskop-livet

Farligt

Publicerad 2010-04-11 17:27:57 i Peppar

Idag upptäckte jag att Peppar är så RÄDD för våra granntjejer. De är 5 och 7 år, tror jag, och har ibland små kompisar där också. Och de skriker och far omkring men inte visste jag att de var SÅ hemska.
Vi gick över till dem för att han skulle få titta litet närmare och då for min mördarhund fram och lät illa och tryckte till med nosen på en av dem! Men det var en duktig tjej, hon stod bara stilla och såg förskrämd ut.
Nå, så kunde vi ju inte ha det och som tur var hade jag proppat fickorna fulla med torra köttbullar som småflickorna fick kasta till Peppen. Och så klickade jag när han sprang fram och tog dem.
Först tyckte han att det var jätteläskigt med ungarnas kaströrelser men efter ett tag såg han vara vaksam ut, inte precis rädd.
Till slut fick jäntorna fara fram och tillbaka på kickbike och det brydde han sig inte ett dugg om; han är verkligen inte lagd åt jaga-allt-som-rör-sig-hållet. Tack och lov.
Men nu blir det mycket lågstadiebarnsträning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela