Pelleskop-livet

Dog breed selector

Publicerad 2010-04-21 23:27:42 i Allmänt

Jag gjorde ett litet rasvalstest här. Svara på några frågor om vad du söker hos en hund och kan erbjuda en hund och vips! så får du veta vilken ras som passar dig bäst.

Mitt resultat blev: American Pit Bull Terrier och Chinese Shar Pei.

Förstår inte hur det kunde bli så - det är ju som att göra ett test om var man bör bosätta sig och få till svar att man passar bäst i Sala eller Sankt Petersburg. Trevliga ställen båda två men de hör liksom inte hemma i samma kategori. Mer än kategorin "orter".

Och pitbullterrier är ju onekligen en hund, men shar pei. Nja, jag har inte bestämt mig än. Men även om han inte precis är nån hund så passar han ju mig bra, håller mig på plats liksom. Fast han är inte lik en pitbull på nån fläck.

Kommentarer

Postat av: Filippa

Publicerad 2010-04-22 17:54:48

Jag passade på att göra det där testet nyss och det visade sig att jag borde ha en portugisisk vattenhund, det är ju det jag säger!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela