Pelleskop-livet

Det är en ros utsprungen

Publicerad 2010-04-09 00:20:30 i Sprunget

Eller nja, ros och ros... Jag och Ying, vem är mest ros-lik? Ut sprang vi i alla fall denna kväller. 4,5 km blev det men hur pass mycket vi sprang ska jag låta vara osagt. Mer än ingenting i alla fall! Ying hade vanligt halsband och ganska kort koppel fästat vid min midja (eller där midjan satt på den tiden när jag hade en) och skötte sig faktiskt riktigt bra. Bara när en pudel kom förbi blev det litet tjafs. "Litet tjafs" för en sån här pej innebär gråt och skrik och TJUT så man väl kommer i tidningen som hundmisshandlare i morgon... Det var mitt favoritspringväder: sisådär en 8 grader varmt och stilla strilregn. Man känner sig alldeles genomsköljd både utan och innan av en sån springtur. Fast Ying suger åt sig som en tvättsvamp och får vridas ur när man kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela