Pelleskop-livet

Blåsippan ute i backarna stod.

Publicerad 2010-04-11 17:44:07 i Tigger

En enda liten blåsippa stod i en solig skogsbacke idag när jag promenerade med Tigern. Nu står den där icke mera, enär jag inmundigade den. Jag gör så med årets första blåsippa, och än lever jag.
Vi hade tagit med äldsta barnet till en skog som är försedd med både preparerade elljusslingor och trevliga andra spår. Barnet sprang 5 km bana och Tigern och jag gick 4 eller så i skogen. Barnet vadade i massor med snö och is, Tigern och jag hade det snöfritt och bara något blött på sina ställen.
Hur som haver var det, som alltid, en fröjd att frödja med Tigerungen. Han är så positiv så man nästan vill eta opp honom! Hurra, promenad! Hurra köttbullar! Hurra boll! Hurra matte! Hurra budföring! Hurra sitt, ligg, stå, kom, klättra, leta, whatever och what-not.
Han är så glad så han kan knappt hålla tassarna på marken.
Jag vånne jag vore en tiger, ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela