Pelleskop-livet

Ut på landet?

Publicerad 2009-10-06 20:24:37 i Allmänt

Jag känner mer och mer att jag vill bo på landet - RIKTIGA landet, med kor kring knutarna.
Men ändå.
Kvällspromenaden idag inleddes runt 18.15. Då såg det ut så här:


Och hundarna såg ut så här:





Peppar och Jazz fick stanna hemma. Regnväder är inte deras bästa.

Vid 19.30 var vi nästan hemma och då såg det ut så här:



På landet skulle jag väl få ta med mig min egen gatlykta på kvällspromenaden.
Och ibland är det dagsljus ungefär mellan 11 och 13 på dagen.
Hmmm...

Nåja, maken vägrar i alla fall att bo på landet. Men man kan ju drömma och fundera.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-10-06 21:15:06

Ja, det är mörkt i skogen. Gå ut är väl en sak men sova där en annan! Vad har jag gett mig in på? Vår skog ligger mellan Litslena och Härkeberga, inte så långt från Härkeberga hundhotell. Där får förresten Drutt vara nästa vecka när hans ordinarie dagmatte och daghusse är på semester, men bara som daggäst förstås. Tack så jättemycket ändå för ditt generösa erbjudande att ta hand om honom. Jag testar hundhotellet för att se om det kan fungera att ha honom där några dagar i veckan så småningom. Mina föräldrar behöver ha lite Drutt-vila då och då. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela