Pelleskop-livet

So long, Suckerrrr!

Publicerad 2009-10-24 19:31:00 i Allmänt

En eftermiddag i veckan tog vi en promenad och mötte Minsta Barnet efter träningen.
Minsta Barnet fick leka Cesar och ta hand om alla hundarnas koppel.









Nånstans kommer man alltid. Fast kanske inte dit som man har tänkt sig.
Ganska många hundar ville bara gå till Stora Matten igen. De är inte säkra på att Minsta Matten kan ta hand om dem.
Jag skulle förstås aldrig låta lillfian gå med detta gäng själv. Hon KAN faktiskt gå med både Jazz och Tiger och Olle samtidigt, om det kniper. Fast helst går hon bara med Jazz.
Jazz går också helst bara med henne.
Jag vet faktiskt inte ens om jag skulle våga låta Äldsta Barnet gå med alla fyra samtidigt. Fast hon är både större och starkare än jag (fast mindre av ankare).
Mellanbarnet vägrar att gå ut med någon annan än Jazz och Tiger (och Olsson förstås).

I alla fall: nästa vecka kommer äldsta barnet hem ett tag. Minsta barnet har Jazzen som sängkamrat, eftersom han inte tycker om att det ligger HUNDAR i min säng, men hon är övertygad om att han omedelbart kommer att lämna henne till förmån för storasystern.
Och över axeln kommer han att ge henne ett snett leende och säga: -So long, suckerrr!
Dessvärre är det inte alldeles otroligt att så kommer att ske.

Till sist:
Visst har minsta barnet världens finaste hästsvans, ungefär?

Kommentarer

Postat av: Suvi

Publicerad 2009-10-24 23:02:50

FANTASTISKT hårsvall! Åh vad avis jag blir!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela